HIVE #04 – Carrier Ethernet – SLA
A Carrier Ethernet hálózatokon a CFM után, az egyik legnépszerűbb funkcióval foglalkozunk jelen cikkükben, ez pedig nem más mint az SLA (Service Level Agreement mérés vagy más néven Y.1731). Ennek a funkciónak az előző cikkünkben említett CFM biztosítja az alapját, ám Layer 2-es vagy akár Layer 3-as hálózatokon egyaránt használható.
A mérés lényege, hogy az ügyfeleknél (vagy átadási pontokban) kihelyezett demarkációs eszközök / optikai aggregátorok folyamatosan, akár másodpercenként mérik a szolgáltatások minőségi paramétereit. A mérések kiértékelési ideje persze definiálható, de egy példaként az egy jó mérési metódus, ha öt vagy egy perces időablakos mérést állítunk be. A mérés folyamatosságának köszönhetően napi/havi/éves statisztikák készíthetők a Raisecom Nview NMS rendszerével, vagy bármilyen SNMP alapú szoftver segítségével.
CFM és SLA kapcsolata:
Az SLA a szolgáltatások következő tulajdonságait méri:
- Rendelkezésre állás (%)
- Csomagvesztés (%)
- Késleltetés (usec)
- Jitter (usec)
A mérésről még részletesebben a következő videónkban tájékozódhattok:
Következő epizódok témái:
HIVE#5 – Carrier Ethernet – EtherSam (Y.1564)
HIVE#6 – Carrier Ethernet – Redundanciák (G.8031/32)
HIVE#7 – Carrier Ethernet – Provisioning
Raisecom Carrier Ethernet képességű termékei:
Kapcsolódó bejegyzések: